reklama

Predavačky nemajú právo mať rodinu

Asi nejako takto, by sa dal popísať stav v súčasných „hyper-super-marketoch“. Nech mi prosím odpustí tá pani predavačka, ktorú som včera, chtiac-nechtiac, počul.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (170)

17.11. - v štátny sviatok- sa sťažovala svojej kolegyni v obchode, že už dostala rozpis na vianočné sviatky a bude musieť byť v robote 24.12. dopoludnia, na Štefana a ešte aj na Silvestra. Jej veta: „... A AZDA JA NEMÁM RODINU?“ sa do mňa zapísala veľmi silno. Priznám sa, že priam tak, že som sa až hanbil, že v tom obchode som. Uvedomil som si paradox, že pred 27 rokmi sme kľúčmi štrngali za slobodu a demokraciu a spolu s ňou sa k nám, potichu a skoro nepozorovane, dostal aj duch kapitalizmu a konzumu toho najhrubšieho zrna, ktorý bráni byť ľuďom so svojimi blízkymi. Sú spoločnosti, ktoré v honbe za ziskom, sú ochotné priam vyciciavať ľudí v dňoch, kedy by každý najradšej bol so svojimi blízkymi. Kto je za to zodpovedný? My všetci, ktorí sme aspoň raz nakupovali v nedeľu alebo vo sviatok. Áno, je to tak. Ponuka je výsledkom dopytu. Ak by sme nechceli nakupovať darčeky 24.12. ráno, ak by sme nechceli kupovať veci v zľave hneď 26.12. poobede, ak by sme boli ochotní vzdať sa rekreačného športu –shopingu- v nedele či sviatky, potom by ani obchody neboli takmer neustále otvorené. Sme však ochotní toto akceptovať? A ak nie, sme ochotní akceptovať a prebrať zodpovednosť za to, že sú ľudia, ktorí kvôli nám nemôžu byť so svojou rodinou v čase, keď my by sme do práce "v živote nešli" a sú tam len kvôli nášmu pohodliu? (A sú tam za smiešny plat?)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je určite na mieste v tomto urobiť zmeny. Buď zakázať predaj počas nedieľ a sviatkov - čo by asi nebolo kladne prijaté ani obchodníkmi, ani kupujúcimi. Alebo zaviesť taký príplatok za prácu počas týchto dní, aby predavači mali skutočnú kompenzáciu za stratený čas so svojou rodinou. Myslím, že taký 500% príplatok (nie, nepomýlil som sa) je adekvátny. Obchodník by si mal skutočne rozmyslieť či má pre neho (finančný) význam ťahať ľudí do práce vtedy, keď majú byť so svojou rodinou. A ak sú obchody, ktoré nepoloží ani niekoľko miliónových pokút, verím, že budú mať aj na platy. A čo ak sa to premietne do cien? Nuž vo svete je to bežné, že napr. benzín kúpite drahšie cez víkend, alebo jednoducho nakúpte v najbližší pracovný deň...

Matej Madar

Matej Madar

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ZA viac dobrých ľudí vo veciach verejných, ktorí sa zaujímajú o dianie vo svojom okolí.Som ZA viac lepšej práce pre ľudí.Som ZA riešenia na základe zdravého sedliackeho rozumu;-)Pracujem v personálnej agentúre s pôsobnosťou na Slovensku i v Čechách. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu